Friday, November 12, 2010

Mitsubishi ASX

Baru-baru ini, Mitsubishi Motors Malaysia telah memperkenalkan satu lagi model terkininya, ASX, bagi pasaran kategori 'crossover'. ASX atau Active Smart X-over ini merupakan SUV yang serbaguna dan praktikal, selain selesa seperti memandu sebuah sedan. Model ASX ini dijana dengan enjin berkapasiti 2.0 liter dengan DOHC, 16 injap dan dilengkapi teknologi MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing Electronic Control) berserta CVT (Continuously Variable Transmission).
Terdapat 5 warna menarik untuk dipilih, Black Mica, Titanium Grey, Kawasemi Blue (seperti warna pada foto di atas), Red Metallic dan Pearl White. Antara ciri-ciri menarik model ini adalah 'paddle shifters', penghawa dingin automatik, 'cruise control', paparan LCD multi-informasi, dan ruang simpanan barang yang luas.

Mitsubishi Motors Malaysia mensasarkan sebanyak 100 unit ASX dijual dalam masa sebulan. Model ini didatangkan dengan jaminan selama 3 tahun atau 100, 000 km. Selain itu, model ini juga ditawarkan dengan pakej servis percuma selama 2 tahun. Berada di pasaran dengan harga RM136, 208.10 atas jalan tanpa insurans, dan merupakan model yang diimport terus dari Jepun.

No comments:

Post a Comment