Sunday, August 15, 2010

Myvi Limited Edition VS. Sirion Femme

Julai 2010, rakyat Malaysia telah diperkenalkan satu lagi varian Myvi, iaitu model Myvi Limited Edition. Anda boleh klik di SINI untuk pautan ke info berkenaan Myvi LE di laman blog ini. Model di mana, terdapat pembaharuan ringkas yang dibuat oleh Perodua. Dan kali ini, saya ingin khabarkan kepada anda model yang seakan-akan sama dengan model Myvi LE, iaitu Daihatsu Sirion Femme.
Model Sirion Femme ini telah diperkenalkan di Indonesia pada 24 Julai 2010, dan merupakan Edisi Istimewa terbaru dari Daihatsu. Selain Sirion Femme, Sirion Drift juga diperkenalkan sebagai varian Edisi Istimewa. Ini bermakna, model Sirion Special Edition (SE) terdapat dua varian pilihan. Di mana model Femme lebih sesuai untuk golongan wanita, dan Drift untuk golongan lelaki.
Pada pendapat saya, model ini tidak ada bezanya dengan model Myvi. Kerana dari pandangan kasar, ciri-ciri Myvi ada pada model ini. Berbanding model Sirion terdahulu, ada sedikit kelainan yang dibawa oleh Myvi, dan kini nampaknya, sama sahaja. Ada sedikit kelebihan untuk golongan lelaki di Indonesia, apabila Daihatsu menampilkan Sirion Drift. Ia kelihatan lebih agresif, dengan padangan bodykit dan rim aloi 16 inci! Mungkin pada model Femme, sama dengan Myvi LE. Cuma yang membezakannya pada hiasan dalaman, dan tentunya pada nama. Dikhabarkan juga, model Femme tidak mempunyai side body moulding seperti yang terdapat pada model Myvi LE.

Jom layan apa yang ada pada model Femme dan Drift ini.

Sirion Drift:
- Side body moulding.
- Alloy rim 16".
- Bodykit.
- Rear spoiler.
- Chrome muffler cutter.
- Headlamp Eye LID.
- Pillar blackout.
- Black paint back door garnish.

Sirion Femme:
- Rear spoiler.
- Reverse sensor.
- Material leather for seats and door trim.
- Pillar blackout.
- Seat lifter.
- Seat back pocket, shopping hook.
- Package tary.

Muat turun wallpaper Sirion Drift.
*Untuk maklumat lanjut, klik di SINI.

No comments:

Post a Comment